Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Question from Democratic Left’s MPs for the necessity of regulating home births in Greece


Press Release from the party of Democratic Left 13/03/2013
Re: Question from Democratic Left’s MPs for the necessity of regulating home births
Submitted to the Minister for Health
There is a serious contradiction arising from the Health Minister’s statement about cutting the birth allowance and the restriction of its granting only to mothers who give birth in hospitals, whilst nurse staff and parents now run the risk of persecution if they choose to carry a birth at home.
For the first time in Greece, a court of law at Thessaloniki ruled against a registered and trained midwife because a woman who gave birth at home suffered from a rupture of perineum at a point where it is a common practice to remove pre-emptively the perineum (episiotomy) when the birth takes place at a hospital.
This ruling generated an enquiry, which lead to the persecution of 78 people (6 doctors, one midwife and 71 parents), the doctors are charged for ‘false certification’, the parents for ‘instigating a false certification’ and the midwife for ‘environmental polution’. The charge for environmental pollution is affecting the other people charged and has to do with the handling of the placenta which the authorities treated it as a ‘hazardus polluting material which poses a danger to public health’.
In addition to this, and whilst the home birth is targeted by the judicial authorities, the Health Ministry has allowed for the possibility of home birth at the new guidance of the National Organisation for Provision of Health Services (EOPYY). In particular it states that when a woman gives birth in a hospital only the hospital costs are covered and she is not entitled for an allowance. But ‘in case of a birth taking place outside health institutions a one-off sum of 900 euros, 1200 euros for twins and 1600 euros for triplets will be granted. The term births includes for the birth of a dead featus older 25 weeks.
Given the above and according to the case law precedent of the European Court of Human Rights (Ternovsky v. Hungary (no. 67545/09), of 14.12.2010), the right to privacy and to family, includes the right to choose the conditions of birth, the absense of a regulatory framework that allows for this constitutes a violation of the said right.
The Minister is called to clarify and confirm:
Does he intend to provide a legal framework that will allow homebirths so as to avoid a new ruling against Greece from the ECHR and to avoid criminal charges of health professional and parents who choose this way to give birth?
Does he intend to ensure the safety of home births by strengthening the infrastructure to allow an immediate transfer of mothers and babies at a hospital if there are medical complications?
The MPs
Nikos Tsoukalis
Dimitris Anagnostakis
Maria Yiannakaki
Yiorgos Kiritsis
Grigoris Psarianos

Translation by Nikos Charalambus, for the Hellenic Action for Human Rights

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ για την αναγκαιότητα θεσμοθέτησης του "τοκετού στο σπίτι"


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΔΗΜ. ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
13/03/2013



Θέμα: Ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ για την αναγκαιότητα θεσμοθέτησης του "τοκετού στο σπίτι"



Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υγείας



Θέμα: Ανάγκη θεσμοθέτησης του «τοκετού στο σπίτι»


Αντίφαση προκύπτει από την εξαγγελία του Υπουργείου Υγείας για περικοπές στο επίδομα τοκετού και την απόδοσή του μόνο σε τοκετούς που συντελούνται εκτός νοσηλευτικών ιδρυμάτων και η παράλληλη ποινική δίωξη που έχει ασκηθεί σε νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και γονείς λόγω επιλογής του τοκετού στο σπίτι.


Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δικαστήριο της Θεσσαλονίκης καταδίκασε μαία και επαγγελματία Υγείας για «απλή σωματική βλάβη από αμέλεια» γιατί γυναίκα που γέννησε στο σπίτι υπέστη ρήξη περινέου, στο σημείο που, προληπτικά συνήθως, υπόκεινται οι γυναίκες σε περινεοτομή όταν γεννούν στα μαιευτήρια. Η καταδίκη πυροδότησε έρευνα η οποία οδήγησε στην καταγραφή 78 ατόμων (6 ιατρών, μιας μαίας και 71 γονιών) και στη συνακόλουθη άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρους τους (οι γιατροί κατηγορούνται για «ψευδή ιατρική πιστοποίηση», οι γονείς για «ηθική αυτουργία σε ψευδή ιατρική πιστοποίηση» και επιπροσθέτως, όπως και η μαία, για «ρύπανση περιβάλλοντος»). Η κατηγορία για ρύπανση του περιβάλλοντος, η οποία αφορά και τους περισσότερους, στηρίζεται στο θέμα της διαχείρισης του πλακούντα, τον οποίο οι αρχές χαρακτηρίζουν «επικίνδυνο μολυσματικό απόβλητο που θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία».


Παράλληλα όμως, κι ενώ στοχοποιείται ο τοκετός στο σπίτι από τις δικαστικές αρχές, το Υπουργείο Υγείας στο νέο κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥΥ που υιοθέτησε, προβλέπει τη δυνατότητα τοκετού στο σπίτι. Συγκεκριμένα, όταν μια γυναίκα γεννά σε νοσοκομείο καλύπτονται απλά τα νοσήλια και δεν δικαιούται επίδομα. Όμως «σε περίπτωση τοκετού εκτός νοσηλευτικού ιδρύματος, καταβάλλεται αντί μαιευτικής περίθαλψης εφάπαξ χρηματικό βοήθημα 900 ευρώ, 1.200 ευρώ για δίδυμη κύηση και 1.600 ευρώ για τρίδυμη κύηση. Τοκετός θεωρείται και η γέννηση νεκρού εμβρύου άνω των 25 εβδομάδων».


Δεδομένων των ανωτέρω καθώς και ότι σύμφωνα με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, (Απόφαση Ternovsky v. Hungary (no. 67545/09), της 14.12.2010), το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα και την οικογένεια περιλαμβάνει το δικαίωμα επιλογής των συνθηκών τοκετού και ότι η απουσία θεσμικού πλαισίου που να το επιτρέπει συνιστά παραβίαση του εν λόγω δικαιώματος,


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Προτίθεται να προχωρήσει σε θεσμοθέτηση του τοκετού στο σπίτι ώστε αφενός να αποφευχθεί μια νέα καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρ. Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και αφετέρου να αποφύγει την επανάληψη ποινικών διώξεων του νοσηλευτικού προσωπικού και γονέων που επιλέγουν αυτό τον τύπο τοκετού;
-Προτίθεται να διασφαλίσει την ασφάλεια των τοκετών κατ' οίκων θωρακίζοντας τις υποδομές, ώστε να είναι εφικτή η άμεση μεταφορά των μητέρων και των βρεφών σε νοσηλευτικό ίδρυμα σε περίπτωση επιπλοκών;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Νίκος Τσούκαλης


Αναγνωστάκης Δημήτρης


Γιαννακάκη Μαρία


Κυρίτσης Γιώργος


Ψαριανός Γρηγόρης

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΕΡΑΣ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΗΣ ΓΙΑ "ΜΟΛΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΚΟΥΝΤΑ ΤΗΣ

Στις 22/10/2009 εγώ κι ο πρώην άντρας μου βιώσαμε το μεγαλύτερο θαύμα της ζωής, την γέννηση της κόρης μας στο πιο ανθρώπινο περιβάλλον που μπορούσαμε να επιλέξουμε, το σπίτι μας. Τον Ιούνιο του 2013 θα δικαστούμε μαζί με άλλους γονείς, γιατρούς και μαίες. Είμαστε κατηγορούμενοι όχι για τον τόπο που επιλέξαμε να γεννήσουμε τα παιδιά μας, αλλά…για το ότι μολύναμε το περιβάλλον επειδή δεν…..παραδώσαμε τους «επικίνδυνους και μολυσματικούς» πλακούντες μας σε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα διαχείρισης και «θέσαμε σε κίνδυνο την δημόσια υγεία»!!!

Μέχρι σήμερα και παρά τα πολλά ανυπόστατα δημοσιεύματα δεν δώσαμε μια δημόσια απάντηση, για έναν και μόνο λόγο: δεν είμαστε σωματείο ή σύλλογος, ούτε μέλη ανωνύμων εταιρειών, που εξειδικεύονται στην διαχείριση και αξιοποίηση πλακούντων.
Είμαστε όλοι άνθρωποι που παλεύουμε να επιβιώσουμε οικονομικά και να φροντίσουμε της οικογένειές μας και δεν υπήρχε η πολυτέλεια χρόνου για να συντονίσουμε τις ενέργειές μας. Από εδώ και πέρα όμως οι απαντήσεις μας θα είναι δημόσιες.

Εγώ αποφάσισα σήμερα να κοινοποιήσω την δική μου ιστορία, υπό το βάρος της ηθικής ευθύνης και της συναισθηματικής φόρτισης όταν έμαθα ότι μεταξύ των συγκατηγορουμένων μου δύο δεν βρίσκονται πια στην ζωή. Η μία ήταν εξαιρετική συνάδελφος κι ο άλλος πατέρας τριών παιδιών. «’Εμεινε» πίσω η γυναίκα του πέρα από χήρα και μαμά τριών παιδιών να είναι και κατηγορούμενη μαζί μας.

Τα γεγονότα:

1) Είναι δικαίωμα κάθε γονιού να επιλέξει τον τόπο και τον τρόπο που θα γεννήσει
2) Είναι δικαίωμα κάθε γονιού να επιλέξει ποιός και πόσοι θα συμμετέχουν στην διαδικασία αυτή
3) Ο πλακούντας είναι το όργανο που κρατάει τα έμβρυά μας στην ζωή κατά την διάρκεια της κύησης. Είναι αυτό το μαγικό «κάτι» που μας κάνει ένα με τα έμβρυα που κυοφορούμε. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟΒΛΗΤΟ. Αν ο πλακούντας μας, που είναι ένα με τα δυνάμει μωρά μας στην ενδομήτρια ζωή είναι επικίνδυνος και μολυσματικός, τότε και αυτά είναι επικίνδυνα και μολυσματικά. Σε ποιόν δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα έπρεπε να τα έχουμε «παραδώσει» για διαχείριση;
4) ΚΑΝΕΝΑΣ πλακούντας δεν βρέθηκε ποτέ στα σκουπίδια και για αυτό δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ ως στοιχείο στο κατηγορητήριο. Οι πλακούντες μας είναι θαύμα της φύσης κι όχι απόβλητα, για να τα πετάξουμε στις τουαλέτες ή στα σκουπίδια. Τουλάχιστον έτσι τους αντιλαμβανόμαστε εμείς οι συνειδητοποιημένες μαμάδες, προφανώς σε αντίθεση με ορισμένους επαγγελματίες υγείας.

5) Κάθε σύλλογος, αρχή ή άλλος φορέας, που ισχυρίζεται ότι είναι τόσο ευαισθητοποιημένος για το δικαίωμα της γυναίκας να γεννάει όπως επιλέγει, θα έπρεπε από χρόνια να έχει πάρει δημόσια θέση για το υψηλό ποσοστό καισαρικών και περινεοτομών στην Ελλάδα (51% των γεννήσεων γίνονται με καισαρική με βάση στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο Βήμα και στην Καθημερινή)
6) Κάθε μητέρα που επιλέγει να γεννήσει σπίτι της το επιλέγει από σεβασμό και αγάπη στο σώμα της, στο μωρό της και στο περιβάλλον κι αυτή η επιλογή από μόνη της είναι έμπρακτη απόδειξη ότι δεν θα έκανε οτιδήποτε που να βλάπτει τον εαυτό της, το μωρό της ή το περιβάλλον
7) Σε όλη την Ευρώπη οι γυναίκες έχουν δικαίωμα όχι μόνο στο να επιλέξουν τον τόπο που θα γεννήσουν, αλλά και το πώς θα διαχειριστούν αυτό το θαύμα της φύσης που λέγεται πλακούντας.
8) Η γέννηση ενός παιδιού είναι ένα θαύμα που απαιτεί σεβασμό και που το διαχειρίζονται οι δύο άνθρωποι που το δημιούργησαν, οι γονείς. Κανένας σύλλογος δεν νομιμοποιείται να καθορίζει τις επιλογές μας
9) Ο Σύλλογος Μαιών Θεσσαλονίκης κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά εις βάρος μας και τώρα δια στόματος της Προέδρου του κ. Βικτωρίας Μοσχάκη ισχυρίζεται ότι θα μας προστατέψει. ΑΠΟΠΟΙΟΥΜΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ την «προστασία» όσων υπήρξαν η αφορμή για να υπάρχει πρόσβαση στα προσωπικά μου δεδομένα, όσων έκαναν ότι ήταν δυνατόν από περήφανη μητέρα της κόρης μου να γίνω κατηγορούμενη για μόλυνση περιβάλλοντος.
10) Σε μια ΕΥΝΟΝΟΥΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ μόνη μου προστασία είναι το Σύνταγμα, οι Νόμοι, οι Αδέκαστοι Δικαστές και η Κοινή Λογική
11) Την δίκη μου δεν την αντιμετωπίζω ως κατηγορούμενη, αλλά ως ενεργός πολίτης που παλεύει, για να μπορεί η κόρη μου να αποφασίζει όταν έρθει η σειρά της για το δικό της παιδί και τον δικό της πλακούντα.

Υπό το βάρος της συναισθηματικής φόρτισης και της ηθικής ευθύνης στους εκλιπόντες συγκατηγορούμενους μου την γυναικολόγο ΜΙΛΕΝΑ ΡΟΥΣΚΟΒΑ και ΦΑΝΑΡΙΩΤΗ ΔΗΜΗΤΡΗ, πατέρα τριών παιδιών, με την δημόσια δέσμευση να δώσω και την δική τους μάχη για έναν καλύτερο κι ελεύθερο κόσμο

Με τιμή

Η 79η κατηγορούμενη

Μαρία- Μυρτώ Γρίβα

Ειδική Παθολόγος

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

ΕΠΩΝΥΜΟ ΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ


ΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
"Ο ΤΟΚΕΤΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ ΣΤΟ ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟ"

Αξιότιμη Κυρία Σκουλάκη,

Η επιστολή αυτή είναι απάντηση στο πρόσφατο άρθρο σας στην εφημερίδα www.6meres.gr, “Τοκετός-ρίσκο στο σπίτι για 900 ευρώ”, που δημοσιεύθηκε την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013 (http://www.6meres.gr/details.php?aid=49813). Οι θέσεις μου στηρίζονται σε αποτελέσματα ερευνών και δημοσιεύσεων καθώς και στις οδηγίες του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας και του ΟΗΕ.

Κατ'αρχάς, παρ'όλο που το επίδομα τοκετού έχει κοπεί, πρέπει να γνωρίζετε πως τα ασφαλιστικά ταμεία καλύπτουν πλήρως το κόστος της γέννας όταν αυτήν γίνεται σε δημόσιο νοσοκομείο, καθώς και το μεγαλύτερο κόστος του τοκετού όταν αυτός πραγματοποιείται σε ιδιωτικό μαιευτήριο, ενώ επιδοτούν τον τοκετό στο σπίτι απ'ευθείας στους γονείς με τη μορφή του επιδόματος μητρότητας. Κατ'αυτόν τον τρόπο καλύπτονται οικονομικά όλες οι επιλογές μιας γυναίκας σχεδόν ισάξια.

Δεύτερον, για να γράψετε για επικινδυνότητα στον κατ'οίκον τοκετό, πρέπει να λάβετε υπ' όψιν σας αν ο τοκετός ήταν προγραμματισμένος να γίνει στο σπίτι, και συνεπώς έχει την υποστήριξη έμπειρου επαγγελματία, ή αν έγινε κατά λάθος στο σπίτι, όπως σε πολλές περιπτώσεις πρόωρων τοκετών, αποβολών, ατυχημάτων κλπ. Η έρευνα που παραθέσατε υπολογίζει τον κάθε τοκετό που έγινε στο σπίτι, συντριπτικό ποσοστό των οποίων συμπεριλαμβάνεται στα "ατυχήματα". Την συγκριτική αναφορά στην Ολλανδία θα την χαρακτήριζα άστοχη, στην Ελλάδα το ίδιο γρήγορα μπορούν οι γυναίκες να μεταφερθούν στο νοσοκομείο σε προγραμματισμένο τοκετό.   Η μόνη διαφορά με την Ολλανδία είναι πως στα νοσοκομεία εκεί, δεν θα της επιβάλλουν να πάρει φάρμακα ή να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση χωρίς καμία ιατρική ένδειξη.

Για να έρθουμε, όμως, στα ελληνικά δεδομένα, (τα οποία δεν αναφέρονται καν στο άρθρο σας) οφείλουμε να λάβουμε υπ' όψη τα τρία κύρια χαρακτηριστικά του νοσοκομειακού τοκετού στην Ελλάδα:

Το 1ο είναι τα υψηλά ποσοστά καισαρικών τομών, τα οποία στα περισσότερα μαιευτήρια ξεπερνούν το 65% - με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να θέτει ως ανώτατο όριο καισαρικών τομών το 15% ανά χώρα! Καλό είναι να γνωρίζετε πως η Ελλάδα έχει αυτήν την στιγμή από τα υψηλότερα ποσοστά καισαρικών στον κόσμο (την συναγωνίζεται μόνο η Βραζιλία). Σε πρόσφατο συνέδριο του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των γυναικών, συζητήθηκε αυτό το θέμα σε βάθος, καταλήγοντας πως ένα τόσο υψιλό ποστοστό είναι αδικαιολόγητο, εξαιρετικά επικίνδυνο για την υγεία μητέρων και βρεφών, και καταστροφικό για την οικονομία της χώρας.

Το 2ο χαρακτηρηστικό αποτελούν οι πολλές και συνήθως υποχρεωτικές αναίτιες επικίνδυνες ιατρικές παρεμβάσεις που εκτελούνται στα νοσοκομεία, είτε ιδιωτικά, είτε δημόσια. Τρανταχτό παράδειγμα είναι το σοκαριστικό ποσοστό των περινεοτομών 99% (όταν ο Π.Ο.Υ. Θεωρεί ανεπίτρεπτο να ξεπερνούν το 15% !). Άλλες παρεμβάσεις "ρουτίνας" είναι η χορήγηση ενδοφλεβίως συνθετικών ορμονών, επίσης αδιακρίτως, το συνεχές καρδιοτοκογράφημα, ο καθετήρας, η επικίνδυνη (για το παιδί και για την μητέρα) ύπτια θέση τοκετού, η στέρηση τροφής και υγρών, το δέσιμο των ποδιών της εγκύου σε δέστρες, το υποχρεωτικό ξύρισμα κλπ. Αυτές οι πρακτικές, βάσει δεκάδων ερευνών, χαρακτηρίζονται από τον οδηγό για τον φυσιολογικό τοκετό του Π.Ο.Υ. ως "σίγουρα επιβλαβείς που πρέπει να εξαλειφθούν”. Αυτός είναι και ο λόγος που στην πλειοψηφία τους έχουν εξαφανιστεί από τα μαιευτήρια της υπόλοιπης Ευρώπης και της Β.Αμερικής. Κάποιες από αυτές τις παρεμβάσεις μπορούν να καταλήξουν ακόμα και σε χρόνια προβλήματα υγείας. Η πρόκληση τοκετού με φάρμακα που επίσης αποτελεί ρουτίνα στην Ελλάδα, σε  πολλές χώρες απαγορεύεται χωρίς υπάρχει ιατρική ένδειξη, επειδή προκαλεί εμβρυακή δυσχέρεια και συχνά καταλήγει σε καισαρική (στο 50% των πρωτότοκων γυναικών).

Το 3ο χαρακτηριστικό που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας είναι η καταπάτηση των δικαιωμάτων του νοσοκομειακού ασθενή, με κύριο παράδειγμα το ότι η επίτοκος δεν ενημερώνεται καν για τις παρεμβάσεις τις οποίες υφίσταται, ούτε για τις επιπτώσεις που οι παρεμβάσεις αυτές θα έχουν στην ίδια και το παιδί της.  Σε ελάχιστες Ελληνίδες δίνεται επιλογή πάνω στο τι θα συμβεί σε εκείνη ή στο παιδί της στον τοκετό. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ενημερώνονται ούτε εκ των υστέρων για το τι ακριβώς συνέβει και ποιά φάρμακα τους χορηγήθηκαν.

Λαμβάνοντας υπ'όψη τα παραπάνω στοιχεία καθώς και πρόσφατες έρευνες, συμπεραίνει κανείς ότι ο τοκετός στο νοσοκομείο δεν είναι ασφαλέστερος από αυτόν στο σπίτι αλλά αντιθέτως, ότι κατά κανόνα στο μαιευτήριο η επίτοκος και το νεογνό θα υποστούν επικίνδυνες παρεμβάσεις οι οποίες θα έπρεπε να περιορίζονται μόνο σε εξαιρετικές κι επείγουσες μόνο καταστάσεις.

Όσον αφορά την κοινωνική θέση των γυναικών που επιλέγουν να γεννήσουν στο σπίτι, οι στατιστικές έχουν δείξει ότι την πλειοψηφία αποτελούν γυναίκες υψηλού μορφωτικού, κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου, μιας κι αυτές διαθέτουν μέσα για την άμεση κι έγκυρη πληροφόρηση πάνω στις επιλογές τους. Σε όσο πιο χαμηλό μορφωτικό στρώμα ανήκει μια γυναίκα, τόσο πιο πολύ αυξάνονται οι πιθανότητες για νοσοκομειακό τοκετό και κατά συνέπεια για τις αναίτιες παρεμβάσεις, που προανέφερα.

Με μεγάλο σκεπτικισμό μπορεί ο αναγνώστης να δεχτεί την αναφορά του άρθρου, ότι "η πλειοψηφία των γυναικών που πήραν το επίδομα ήταν τσιγγάνες". Αφενός διότι, δυστυχώς, η πλειοψηφία των Ρομά είναι ανασφάλιστες, κι ως εκ τούτου δεν δικαιούνται επιδόματος από ασφαλιστικό ταμείο. Αφετέρου, γεννάται η εύλογη απορία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο γνωρίζει κάποιος την φυλετική καταγωγή του όποιου δικαιούχου κάποιου επιδόματος, δεδομένου ότι αυτή δεν καταγράφεται στις σχετικές φόρμες. Αναρωτιέται λοιπόν κανείς: Μήπως ο αληθινός στόχος αυτής της αναφοράς έχει να κάνει με την απόπειρα συνειρμικής σύνδεσης του τοκετού στο σπίτι με ένα χαμηλό κοινωνικοοικονομικό προφίλ, με μιαν εικόνα παραμέλησης κι απομόνωσης, αλλά και με αφηρημένα "αδικήματα", όπως αυτό της κατάχρησης επιδομάτων;

Θα ήθελα ν'αναφερθώ και στο περιστατικό με τη ρήξη περινέου που παραθέτετε. Η διαφορά ανάμεσα στην μικρή ρήξη που συνέβη (2ου βαθμού) και στη νοσοκομειακή διαχείριση του τοκετού είναι το ότι στο νοσοκομείο θα γινόταν περινεοτομή 5 εώς 10 εκατοστών, μία τομή είτε κάθετης είτε διαγώνιας κατεύθυνσης στο σημείο που ενώνει την είσοδο του κόλπου με τον πρωκτό, ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ και μάλιστα χωρίς αυτή η ενέργεια να μπορεί να λειτουργήσει ως εγγύηση πως δεν θα γινόταν ΚΑΙ πρόσθετη ρήξη μετά την περινεοτομή. Σε μεγάλα μωρά, μια μικρή ρήξη είναι αναμενόμενη, και μάλιστα πολύ πιο επιθυμητή από μια περινεοτομή ρουτίνας, η οποία γίνεται μόνο και μόνο για την επίσπευση του δεύτερου σταδίου του τοκετού. Είναι δεδομένο πως στο νοσοκομείο η ίδια κοπέλα θα είχε πολύ μεγαλύτερο τραύμα και πολύ μακρύτερο διάστημα επούλωσης αυτού. Μάλιστα, πολλές περινετομές ρουτίνας έχουν αφήσει μόνιμη βλάβη στην επίτοκο, παρά το ότι υποβάλλεται σε δεύτερο "επανορθωτικό" χειρουργείο. Αυτό είναι απλά αδύνατον να συμβεί με φυσική ρήξη δευτέρου βαθμού.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι ενάντιος στις περινεοτομές ρουτίνας. Σας υπενθυμίζω πως η εκδίκαση της υπόθεσης δεν έχει λήξει ακόμη, με αποτέλεσμα η αναφορά στο δημοσίευμά σας να συνιστά ευθεία παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας.

Συμπερασματικά, ο κατ' οίκον τοκετός δεν λαμβάνει χώρα στο σπίτι λόγω οικονομικών δυσχερειών και ελλιπούς πληροφόρησης, αλλά κατόπιν υπεύθυνης ενημέρωσης και επιλογής. Οι επιστημονικές έρευνες (σας παραθέτω δύο εξαιρετικά πρόσφατες), δεν έχουν αποδείξει πως ο τοκετός στο νοσοκομείο είναι ασφαλέστερος του προγραμματισμένου τοκετού στο σπίτι, σε χέρια έμπειρου επαγγελματία και σε επίτοκο χαμηλού κινδύνου.

Ακόμα και σε κράτη που έχουν πολύ πιο ασφαλείς συνθήκες τοκετού στα μαιευτήρια, από ότι έχουμε στην Ελλάδα, ο κίνδυνος είναι ίδιος στον τοκετό, είτε γεννήσεις στο σπίτι, είτε στο μαιευτήριο.  Ελπίζω πως ως επαγγελματίας δημοσιογράφος, θα έχετε το ήθος να δημοσιοποιείτε την αλήθεια, χωρίς φόβο και πάθος.




Με εκτίμηση,
Στέλλα Λουίζα Ματθαίου

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

THE CRIME OF BIRTH: BILINGUAL ARTICLE BY JENNY GKIOUGKI ON RECENT PROSECUTIONS


ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΑΣ
Η επιστήμη μας λέει ότι οι πρώτες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές. Ο λόγος που οι γυναίκες ήταν τόσο αξιοσέβαστες τότε έχει να κάνει με το πιο αξιοθαύμαστο γεγονός της ζωής -την γέννα.
Αυτή η αρχετυπική τελετή, που ήταν ιερή για χιλιάδες χρόνια (εκατομμύρια, αν ληφθούν υπόψη οι ισχυρισμοί για την ύπαρξη της Homo Τrilliensis), με την έλευση της «σύγχρονης» ιατρικής έχει σιγά-σιγά απογυμνωθεί από την οικειότητα, το συναίσθημα και το τελετουργικό της στοιχείο, και έχει μετατραπεί σε μια ψυχρή, άψυχη «διαδικασία», που μοιάζει περισσότερο με γραμμή παραγωγής κάποιου σύγχρονου εργοστάσιου.
Εδώ και μερικές δεκαετίες λαμβάνει χώρα ένας σιωπηλός αγώνας από γυναίκες σε ολόκληρο τον κόσμο που απαιτούν να ξαναπάρουν τον έλεγχο της πιο σημαντικής εμπειρίας της ζωής τους. Έχουν να παλέψουν με κρατικές νομοθεσίες σε ανώτατα δικαστήρια, που -ενάντια σε κάθε λογική και τον κοινό νου, τους λένε ότι δεν έχουν το δικαίωμα αυτές να ορίζουν κάτω από ποιες συνθήκες θα φέρνουν στον κόσμο τα παιδιά τους. Έχουν να παλέψουν με μια διεφθαρμένη, άπληστη και ανήθικη βιομηχανία 'ΥΓΕΙΑΣ' που βάζει το κέρδος πάνω από τους ανθρώπους και την ευημερία τους.
Πρόκειται για έναν αγώνα παράλογο, που μοιάζει περισσότερο με το κυνήγι μαγισσών των περασμένων αιώνων, έναν αγώνα που σημαδεύει βαθιά τη συλλογική μας υπόσταση ως ανθρώπινο είδος. Έναν αγώνα που δυστυχώς δεν έρχεται χωρίς θύματα. Η πιο γνωστή υπόθεση είναι αυτή της Ουγγαρέζας μαίας Agnes Gereb, η οποία βοήθησε πάνω από 9,000 παιδιά να έρθουν στον κόσμο και τώρα εκτίει ποινή φυλάκισης για αυτό της το “έγκλημα”.
Το πιο πρόσφατο επεισόδιο αυτής της τρελής παρωδίας, λυπούμαι που το λέω, μα λαμβάνει χώρα εδώ, στην Ελλάδα, όπου 79 άνθρωποι -6 γιατροί (5 μαιευτήρες γυναικολόγοι και μία παιδίατρος), 3 μαίες και 70 γονείς πρόκειται να δικαστούν για την ανείπωτη θηριωδία που ονομάζεται 'γέννα στο σπίτι'!
Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν είναι εντελώς αβάσιμες, ενώ κανείς από τους 79 δεν κλήθηκε σε ακροαματική διαδικασία πριν την δικάσιμο (11/06/2013). Aπό μόνο του αυτό αποτελεί σοβαρή καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους για μια δίκαιη δίκη. Το κατηγορητήριο στην ουσία υπονοεί ότι δεν είναι καν οι αληθινοί γονείς των παιδιών τους, κατηγορώντας τους γιατρούς ότι προέβησαν σε ψευδείς ιατρικές πιστοποιήσεις του τοκετού, και τους γονείς για ηθική αυτουργία και εξαναγκασμό τους, εμμέσως υπονοώντας ότι τα παιδιά δεν είναι δικά τους αλλά ότι τα απέκτησαν με άλλα μέσα(!).
Οι γονείς μαζί με τις μαίες κατηγορούνται επίσης για σοβαρή υποβάθμιση και μόλυνση του περιβάλλοντος, για αισθητική αλλοίωσή του, καθώς και για σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία με αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής μας θάβοντας τον πλακούντα σε δικό τους ιδιόκτητο χώρο και πετώντας τα υπόλοιπα κατάλοιπα της γέννας στους κοινούς κάδους απορριμάτων (για το οποίο βέβαια δεν προσκομίζεται κανένα στοιχείο). Αυτά, σε μια χώρα όπου τα ίδια τα νοσοκομεία δεν διαχειρίζονται σωστά τα απόβλητά τους, όπου τα σκουπίδια σχηματίζουν λόφους σε κάθε γωνία, και όπου κανείς από τους μεγάλους ρυπαντές της βιομηχανίας δεν έχει κάτσει ποτέ στο εδώλιο.
Η ιστορία αυτή έχει μόλις ξεσπάσει και είχα την (α)τυχία να είμαι από τους πρώτους που το έμαθαν γιατί ανάμεσα στους κατηγορούμενους βρίσκεται η αδερφή μου και μερικοί από τους φίλους μου που αποφάσισαν να γεννήσουν στο σπίτι. Όσο για τις κατηγορίες της απουσίας γιατρού, τουλάχιστον για την περίπτωση της αδερφής μου, είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι δεν ισχύει γιατί ήμουν κι εγώ παρούσα (βοηθώντας την γέννηση με τις ηχογαβάθες μου).
Όπως είπε και μια φίλη, 'θα είναι η πρώτη φορά που περιβαλλοντικές οργανώσεις θα παρουσιαστούν σε δίκη για μόλυνση του περιβάλλοντος ως μάρτυρες υπεράσπισης!'
Κάθε μέρα σε τούτη την χώρα γινόμαστε θεατές μιας ακόμα σκηνής του 'θεάτρου του παραλόγου'. Αυτήν την εβδομάδα είδαμε την αρχή των απαγωγών πολιτών και την παράνομη συλλογή γενετικού τους υλικού από τις 'αρχές' -στο στυλ των γνωστών Λατινοαμερικάνικων δικτατοριών του 20ου αιώνα. Και τώρα αυτό.
Αλλά δεν απελπίζομαι. Τουναντίον, βλέπω μια μεγάλη ευκαιρία για αλλαγή. Επειδή πιέζοντάς μας συνεχώς προς το χείλος το μόνο που καταφέρνουν είναι να μας εξαγριώσουν, να μας κάνουν να υπερβούμε τους φόβους μας και να φωνάξουμε “ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ!”
Δεδομένου ότι το όλο θέμα είναι ακόμα πολύ φρέσκο, η ομάδα των κατηγορουμένων δεν έχει προλάβει να οργανωθεί ακόμα. Παρόλα αυτά, έμαθα ότι οι Οικολόγοι Πράσινοι ετοιμάζονται να θέσουν το θέμα στο Ευρωκοινοβούλιο, ενώ ως ομάδα υποστήριξης των διωκόμενων σκοπεύουμε να κάνουμε πολλά -όπως το να οργανώσουμε την συλλογή υπογραφών, και να θίξουμε σειρά θεμάτων που άπτονται των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία να πιέσουμε για ριζικές αλλαγές στη νομοθεσία που αφορά την γέννα στο σπίτι και τα δικαιώματα των γυναικών ως μητέρων. Για αυτό σας παρακαλώ να συμμετέχετε στην εκστρατεία μας και να δραστηριοποιηθείτε. Για περισσότερες πληροφορίες ελάτε σε επαφή απευθείας μαζί μου, μιας και η ομάδα δεν έχει ορίσει ακόμα κάποιον εκπρόσωπο, και μην περιμένετε το επόμενο τεύχος του USM για να μάθετε νέα!
Και να θυμάστε : στις 11 Ιουνίου 2013 έχουμε ραντεβού στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης!

Αναδημοσίευση από: http://issuu.com/urbanstylemag/docs/usm29/1
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Archaeological evidence shows that the first human societies where matriarchal. The reason why women were so respected and revered in those times had to do with the single most amazing fact of life -that of giving birth, bringing another life onto this planet.
This archetypical ceremony, that has been sacred for thousands of years (millions if you take into account the claims for the existence of Homo Trilliensis), with the advent of 'modern' medicine has slowly been stripped of all its intimacy, emotion and ritual, and turned into a cold, lifeless 'procedure' -much like the production line in any modern factory.
For a few decades now, a silent fight has been taking place by women all around the world who are demanding to regain control over this most important experience in their lives. They have to battle state legislation in high-court rooms, that -against all reason and common sense, tell them they don't have a say over the conditions under which they give birth to their children. They have to fight against a corrupt, money-hungry and unethical “HEALTH” industry that puts profit over people and their well-being.
It's an absurd fight, one that resembles the witch hunts of centuries past, it is a fight that deeply scars our collective status as the human race. And unfortunately it isn't victimless either. The most well known case is that of Agnes Gereb, a Hungarian midwife who assisted over 9,000 children to enter this world and is now serving a prison sentence for this “crime” of hers.
The latest episode to this illogical parody, I am sorry to say, is now taking place here in Greece, where 79 people -6 doctors (5 obstetricians and one paediatrician), 3 midwives and 70 parents are being brought to justice for the unspeakable atrocity of 'home birth'!
The charges they are facing are completely unfounded and none of the 79 has been called in for a hearing prior to the court date (11/06/2013). This alone constitutes a major breech of their human right to a fair trial. The indictment basically implies that they are not even the real parents to their children, accusing the doctors of providing false reports about the birth having taken place, and the parents of coercing and abetting them to do so, thus indirectly accusing them of not having given birth to their children but rather acquiring them by different means(!).
The parents together with the midwives are also accused of severe environmental degradation and aesthetic distortion, grave environmental pollution and severe risk to public health with negative impact on the quality of life by burring the placenta at their own back yards, and throwing the rest of the waste in the garbage bins (to which of course there is no evidence). This, in a country where even hospital waste is not treated properly, where garbage forms small mountains on every street corner and where none of the big industry polluters has ever faced justice.
This story has just erupted and I had the (mis)fortune of being one of the first to know as amongst the accused are my sister and a few of my friends who have opted for home births. And as to the accusations of a doctor not being present at least for my sister's case I know for a fact that they aren't true as I was present (assisting the birth with my sound massage bowls).
As a friend said 'this will be the first ever trial for environmental pollution where the environmental organisations will testify for the defence!'
Every day in this country we are the spectators to yet another scene of 'the theatre of the absurd'. Last week we saw the commencement of citizens' abductions and illegal collection of their genetic material by the authorities in the style of the well-known Latin American dictatorships of the 20th century. Now this.
But I don't despair. Rather I see this as a great opportunity for change. Because by pushing us to the rim the only thing they achieve is to enrage us, to make us overcome our fears and shout “ENOUGH IS ENOUGH!”
As this is still very fresh we haven't had time to organise things yet. Having said that, the Green Party of Greece are already planning to bring this matter to the European Parliament and of course we are planning to do a lot more -like launch petitions, and raise a variety of human rights issues stemming from this. This is a great opportunity to push for major changes in legislation regarding home births and the rights of women as mothers. So please join our campaign, get involved and get active. For more information contact me directly, since the team of the accused has not as of yet assigned a spokesperson, and don't wait for the next issue of USM to get an update!

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΟΗΕ ΓΙΑ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΙΣΑΡΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Δημοσιοποιήθηκαν την 1 Μαρτίου 2013 στη Γενεύη οι καταληκτικές παρατηρήσεις της Επιτροπής του ΟΗΕ για την Εξάλειψη των Διακρίσεων κατά των Γυναικών (CEDAW) για την Ελλάδα.
Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή εξέφρασε την ανησυχία της (παρ.30) για το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό των καισαρικών τομών που πραγματοποιούνται σε δημόσια (40%) και ιδιωτικά (έως 65%) νοσοκομεία ΧΩΡΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ, με τα ελληνικά ποσοστά να είναι τα υψηλότερα στον κόσμο, πολύ πιο πάνω από το ποσοστό 15% που θεωρείται από την Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ότι καλύπτει ιατρικές ανάγκες. Η Ελληνική Κυβέρνηση, προσπαθώντας να δικαιολογηθεί, υποστήριξε ότι αυτό συμβαίνει «επειδή οι Ελληνίδες γεννούν σε μεγάλη ηλικία», κάτι που προκάλεσε δυσμενείς αντιδράσεις από τους αρμόδιους του ΟΗΕ, οι οποίοι αντέτειναν ότι «σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται ποσοστό ανώτερο του οριζόμενου από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Η Επιτροπή προέτρεψε σχετικά την Ελλάδα, μεταξύ άλλων, «να μειώσει το ποσοστό των καισαρικών τομών που γίνονται χωρίς ιατρική ανάγκη εκπαιδεύοντας ή μετεκπαιδεύοντας το ιατρικό προσωπικό για φυσιολογικό τοκετό και να εισαγάγει αυστηρούς έλεγχους των ιατρικών ενδείξεων για καισαρική τομή, προκειμένου να επιτευχθούν τα ποσοστά που αναγνωρίζει ο ΠΟΥ, να βελτιώσει την ποιότητα και την προσβασιμότητα των υπηρεσιών σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας και να διασφαλίσει την πρόσβαση των μειονεκτουσών ομάδων γυναικών σε αυτές και να αυξήσει το ποσοστό του προϋπολογισμού για την υγεία που διατίθεται για τη σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία.

Οι ΜΚΟ ΕΟΔΜ, ΕΠΣΕ και ΣΟΚΑΔΡΕ, που μετέφεραν τη θέση της κοινωνίας των πολιτών ενώπιον του ΟΗΕ, καλούν σε συνεργασία όλες τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και ιδιαίτερα τις οργανώσεις γυναικών ώστε μαζί να ασκήσουν πίεση για την εφαρμογή των συστάσεων του ΟΗΕ με προτεραιότητα στα θέματα κατάχρησης καισαρικών, αμβλώσεων ως μέσο αντισύλληψης και γυναικών κρατουμένων για τα οποία η CEDAW ζήτησε ενημέρωση μέχρι το Μάρτιο 2015 (για αυτά και τα άλλα θέματα η προθεσμία υποβολής της επόμενης συνολικής έκθεσης στη CEDAW είναι ο Μάρτιος 2017).
Σημειώνεται ότι η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ήταν σε επαφή με τον εκπρόσωπο των παραπάνω οργανώσεων, τονίζοντας τη σημασία του ζητήματος των αυξημένων καισαρικών τομών και των πρόσφατων εξελίξεων σχετικά με το δικαίωμα της επιλογής των συνθηκών της γέννας και της υποχρεωτικής διάθεσης του βιολογικού υλικού γυναικών και νεογνών, που θεωρούμε ότι παραβιάζει βάναυσα τα δικαιώματά τους, επηρεάζοντας, στην κυριολεξία, το δικαίωμα στην υγεία και τον αυτοπροσδιορισμό ολόκληρων γενεών.